28 Νοεμβρίου 2018 | Εργασία |

Στους δρόμους για συλλογικές συμβάσεις και αυξήσεις στους μισθούς

24ωρη πανελλαδική απεργία σήμερα, Τετάρτη 28 Νοεμβρίου – Συλλαλητήρια των συνδικάτων στην Αθήνα και άλλες πόλεις – Ακινητοποιημένα μετρό, ηλεκτρικός, προαστιακός, τρένα, τραμ και τρόλεϊ – Τα λεωφορεία θα κινηθούν από τις 9.00 έως τις 21.00

Τις βασικές διεκδικήσεις του κόσμου της εργασίας βάζουν στην ατζέντα τα συνδικάτα, στο πλαίσιο της σημερινής 24ωρης Γενικής Απεργίας.

Η ΓΣΕΕ καλεί σε συλλαλητήριο στην Αθήνα στις 11 π.μ. στην Πλατεία Κλαυθμώνος αλλά και σε ανάλογες συγκεντρώσεις σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας.

Στο συλλαλητήριο της Αθήνας καλεί, μεταξύ άλλων, και το Εργατικό Κέντρο Αθήνας, ο πρόεδρος του οποίου, Γ. Μυλωνάς, μίλησε στο Left.gr για τις βασικές διεκδικήσεις της συγκυρίας:

«Έχει αρχίσει και συζητείται πλατιά η ανάγκη αύξησης των μισθών και οι εργαζόμενοι έχουν αρχίσει να πιστεύουν ότι ήρθε η ώρα να διεκδικήσουν αυξήσεις και διορθώσεις σε μια σειρά εργασιακών θεμάτων. Υπάρχουν πλέον προσδοκίες και μια σειρά συνδικάτων δείχνουν τη διάθεση για διαπραγμάτευση και υπογραφή νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ), κλάδοι και σωματεία δραστηριοποιούνται περισσότερο και διεκδικούν κλαδικές και επιχειρησιακές συμβάσεις. Σημαντικό αίτημα (σ.σ.: εκτός των ΣΣΕ) είναι η κατάργηση του νόμου που επιτρέπει στον εκάστοτε υπουργό να ρυθμίζει τον κατώτατο μισθό. Εμείς θεωρούμε ότι με νόμο πρέπει ο κατώτατος μισθός να επανέλθει στα 751 ευρώ – όπως με νόμο καταργήθηκε- και έπειτα να επανέλθει η ελεύθερη διαπραγμάτευση μεταξύ ΓΣΕΕ και εργοδοτών για τη διαμόρφωση του κατώτατου μισθού. Τέλος, η κατάργηση της Π.Υ.Σ. 6 του 2012 θα καταργήσει μια σειρά μνημονιακών δεσμεύσεων και θα βοηθήσει εργαζόμενους και την οικονομία της χώρας να ανακάμψουν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τμ. Εργατικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ: Όλοι και όλες την Τετάρτη στη συγκέντρωση των συνδικάτων στην πλ. Κλαυθμώνος

Στην απεργιακή κινητοποίηση της Αθήνας συμμετέχουν και οι Reworkers:

Ξεχωριστές διαδηλώσεις θα πραγματοποιήσουν Σωματεία, Ομοσπονδίες και Εργατικά Κέντρα που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, με σύνθημα «Μπροστά οι δικές μας ανάγκες – Όχι τα κέρδη των λίγων». Στην Αθήνα, η συγκέντρωση έχει οριστεί για τις 10.30 π.μ. στην Ομόνοια (όπου θα βρεθεί και ο Δημ. Κουτσούμπας), στον Πειραιά για τις 10.30 π.μ., στην είσοδο ΣΕΜΠΟ στην COSCO και στη Θεσσαλονίκη στις 10 π.μ., στο Αγαλμα Βενιζέλου.

To ΠΑΜΕ, όπως αναφέρει η ανακοίνωσή του, διεκδικεί:

– Εδώ και τώρα αυξήσεις στους μισθούς, στις συντάξεις, στις κοινωνικές παροχές.

– Κατάργηση του Ν. Αχτσιόγλου-Βρούτση που καταργεί τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.

– Αύξηση του κατώτερου μισθού στα 751 ευρώ για όλους και επαναφορά των ΣΣΕ.

Παράλληλα, απεργιακή συγκέντρωση και πορεία θα πραγματοποιήσουν πρωτοβάθμια εργατικά σωματεία, στις 11.00 το πρωί στο Πολυτεχνείο (επί της Πατησίων). Την ίδια στιγμή, παράσταση στην εργοδοτική Ομοσπονδία (ΠΟΕΒ), Πατησίων 4, στις 10.30 π.μ., για να επιδώσει τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του και να απαιτήσει να αρχίσει τώρα η διαπραγμάτευση για κλαδική ΣΣΕ, αναμένεται να πραγματοποιήσει ο Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου – Χάρτου – Ψηφιακών Μέσων Αττικής.

Στη Θεσσαλονίκη

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (Ε.Κ.Θ.) απευθύνει κάλεσμα σε όλους τους εργαζόμενους της δύναμης του για συμμετοχή στην 24ωρη απεργία και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2018, στις 11:00 το πρωί μπροστά στο Ε.Κ.Θ. ενώ, όπως προείπαμε, το ΠΑΜΕ θα διαδηλώσει με αφετηρία το Άγαλμα Βενιζέλου, στις 10 το πρωί.

(η αφίσα της ιστοσελίδας ergasiasimera.gr)

Απεργούν και οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς

Στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν η ΓΣΕΕ και το Εργατικό Κέντρο Αθήνας συμμετέχουν οι εργαζόμενοι του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμπροκειμένου να πάρουν μέρος στο συλλαλητήριο, ως εκ τούτου δεν θα λειτουργήσουν μετρό, ηλεκτρικός, προαστιακός σιδηρόδρομος, τραμ και τρόλεϊ μεθαύριο Τετάρτη. Επίσης, δεν θα πραγματοποιούνται δρομολόγια των τρένων σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοινώσεις των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, ακινητοποιημένοι θα μείνουν όλοι την ημέρα οι συρμοί του Μετρό, του Ηλεκτρικού και του Τραμ.

Ακινητοποιημένα θα είναι και τα τρένα και ο προαστιακός σιδηρόδρομος λόγω της 24ωρης απεργίας που αποφάσισε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών.

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν και οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ, ενώ στάση εργασίας έχουν εξαγγείλει οι εργαζόμενοι στα αστικά λεωφορεία (ΟΑΣΑ) από την έναρξη της βάρδιας (5:00 π.μ.) έως τις 9:00 και από τις 21:00 έως τη λήξη της βάρδιας. Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας των λεωφορείων θα επέλθει έως τις 10:00, ενώ τα οχήματα θα αρχίσουν να αποσύρονται από τις 20:00.

Διαφορετικές ώρες έχουν εξαγγείλει στάση εργασίας οι τεχνικοί του ΟΑΣΑ η οποία θα ξεκινά από τις 10:45 έως τις 16:45.

Τα σωματεία των εργαζομένων καταγγέλλουν την κυβέρνηση «για αντιλαϊκή πολιτική, για απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών» και διεκδικούν μεταξύ άλλων υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, νέο κανονισμό εργασίας, προσλήψεις προσωπικού, κάλυψη των ελλείψεων σε ανταλλακτικά, αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες και ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

Η ΠΟΣ σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Η Κυβέρνηση εκποίησε το μεγαλύτερο μέρος του εθνικού μας πλούτου -υποθηκεύοντάς τον για 99 χρόνια και δυστυχώς συνεχίζει. Το καταστροφικό της έργο το «νιώσαμε» με την ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου τμήματος του Σιδηροδρόμου ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ. Ο κίνδυνος για τους εργαζόμενους διαφαίνεται μπροστά μας και η κυβέρνηση συνεχίζει «τα παιχνίδια της»». Διεκδικεί υπογραφή ΣΣΕ σε ΟΣΕ ΕΡΓΟΣΕ, δίκαιο και βιώσιμο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, συντάξεις, παροχές.

Τέλος όλα τα Σωματεία καλούν όλους τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο στις 11.00, στην πλατεία Κλαυθμώνος.

Εν τω μεταξύ, όπως αποφάσισε το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, θα συμμετάσχει στην απεργία με στάσεις εργασίας. Συγκεκριμένα θα πραγματοποιηθεί στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας έως και τις 9 το πρωί καθώς και από τις 9 το βράδυ μέχρι και τη λήξη της νυχτερινή βάρδιας. Ως εκ τούτου, τα αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, στις 28 Νοεμβρίου 2018, θα πραγματοποιήσουν όλα τα προγραμματισμένα δρομολόγια από τις 9 το πρωί έως και τις 9 το βράδυ.

Δεμένα τα πλοία

Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια της χώρας την Τετάρτη, μετά την απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) να συμμετάσχει στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ. «Τα προβλήματα, που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ναυτεργατών  θεριεύουν και οξύνονται» αναφέρει η Ομοσπονδία.

Κλειστά τα εμπορικά λιμάνια

Κλειστά θα παραμείνουν σήμερα, Τετάρτη, και τα εμπορικά λιμάνια της χώρας, καθώς στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ συμμετέχει η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών του ΟΛΠ. Βασικό αίτημα της ΟΜΥΛΕ η υπογραφή των ΣΣΕ των εργαζομένων στα 11 περιφερειακά λιμάνια της χώρας.

«Η Ένωση και ο Σύνδεσμος Αρχιεργατών καλούμε τα μέλη μας να συμμετέχουν στη 24ωρη γενική απεργία που έχουν προκηρύξει τα συνδικάτα την Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2018 όπως επίσης και στην απεργιακή συγκέντρωση που οργανώνεται στις πύλες του Σ.ΕΜΠΟ. στο Ικόνιο στις 10 π.μ.», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, όπου επισημαίνεται ότι:

Η υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας είναι το βασικότερο αίτημα του λιμενεργατικού κλάδου στον ΟΛΠ αλλά είναι και γενικότερο αίτημα των συναδέλφων που εργάζονται με διαφορετικές «ταχύτητες» στις προβλήτες της ΣΕΠ. Είναι απαίτηση μας να μην υπάρχει κανένας εργαζόμενος στο λιμάνι του Πειραιά χωρίς ΣΣΕ, χωρίς κανονισμό εργασίας, χωρίς εργασιακά δικαιώματα.

Δεν είναι όμως μόνο η υπογραφή της ΣΣΕ το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο λιμενεργατικός κλάδος. Η εφαρμογή όλων των μνημονιακών νόμων που επέβαλαν περικοπές στις αμοιβές μας, όταν το Δημόσιο ήταν ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, συνεχίζουν παράνομα να εφαρμόζονται μετά την πλήρη ιδιωτικοποίηση και ουσιαστικά τα χρήματα από αυτές τις περικοπές αποτελούν έμμεση επιδότηση από τους λιμενεργάτες προς τον ιδιώτη εργοδότη και της περιβόητης ξένης επένδυσης.

Η μονομερής απόφαση από την εργοδοσία για εφαρμογή του νέου βαρδιολογίου (ρόστερ) έχει φέρει πολλά προβλήματα στην οργάνωση της δουλειάς και αρνητικές επιπτώσεις στα εισοδήματα των συναδέλφων ενώ παρατηρούνται καθυστερήσεις στα πλοία και δικαιολογημένα παράπονα από τους χρήστες του λιμανιού. Ο ΟΛΠ μέχρι πρότινος είχε ένα πολύ καλό επίπεδο εξυπηρέτησης σε όλα τα τέρμιναλ (κρουαζιέρα, εμπορευματοκιβώτια και αυτοκίνητα) που αναγνωρίζονταν από τους χρήστες του λιμανιού με συνεχείς βραβεύσεις αλλά τίθεται πλέον σε κίνδυνο η αξιοπιστία του ως διεθνής λιμένας. Η έλλειψη τακτικού προσωπικού γίνεται ακόμα πιο έντονη λόγω της μεθοδευμένης από τη διοίκηση του ΟΛΠ μείωσης του αριθμού των λιμενεργατών μέσω μεταθέσεων ή αποσπάσεων σε άλλες μη παραγωγικές θέσεις εργασίας εκτός του κλάδου. Είναι ήδη δέκα χρόνια που ο ΟΛΠ δεν έχει προσλάβει νέους λιμενεργάτες παρά το γεγονός ότι τα φορτία και τα πλοία έχουν αυξηθεί στο λιμάνι.

Ζητάμε ξεκάθαρα να καλυφθούν οι κενές οργανικές θέσεις στον κλάδο μας με την άμεση πρόσληψη τακτικού προσωπικού ώστε να γίνει και πάλι παραγωγικό το λιμάνι και να επανέλθει το επίπεδο εξυπηρέτησης. Άλλωστε είναι υποχρέωση του ΟΛΠ, βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, να απασχολεί επαρκές προσωπικό και ικανό αριθμό εργαζομένων για την παροχή των λιμενικών υπηρεσιών όπως είναι η κύρια δραστηριότητα της φορτοεκφόρτωσης. Οι «λύσεις» που μπορεί να ονειρεύονται κάποιοι για δημιουργία στρατού εργαζομένων χωρίς δικαιώματα, χωρίς πλήρη εργασία, χωρίς ΣΣΕ, μέσω εργολαβικών εταιρειών ή άλλων παρασιτικών μοντέλων λειτουργίας, θα μείνουν στα χαρτιά. Ο ΟΛΠ απασχολούσε πάντα οργανωμένους εργαζόμενους με συγκροτημένα συλλογικά δικαιώματα που είναι αδιαπραγμάτευτα.

Τ.Γ.

Print Friendly, PDF & Email



/ Editorial

Ένα βήμα