20 Ιουλίου 2018 | Οικονομία |

Αποστόλου: Εξετάζουμε τρόπους με τους οποίους θα σταματήσει το σπάσιμο των ξύλινων αλιευτικών σκαφών

Μέχρι στιγμής, τα ξύλινα σκάφη τα οποία έχουν αποσυρθεί ανέρχονται σε 450. Από αυτά, 42 έχουν επιλεγεί ώστε να ενταχθούν στη διαδικασία χαρακτηρισμού τους ως παραδοσιακά.

«Με την απόσυρση των αλιευτικών σκαφών δεν αποσύρονται μόνο τα σκάφη, αλλά αποσύρονται, διαγράφονται οι άδειες τόσο από το εθνικό όσο και από το ευρωπαϊκό μητρώο» δήλωσε στο «Πρακτορείο FM» ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου και συμπλήρωσε «έτσι μειώνεται ο αλιευτικός στόλος και ασκείται μικρότερη πίεση στα αλιεύματα».

Από το 1994 απ’ όταν και ξεκίνησε η εφαρμογή του Μέτρου για την «Οριστική παύση των αλιευτικών δραστηριοτήτων, έχουν αποσυρθεί 4.542 αλιευτικά σκάφη, τόσο παράκτια όσο και μέσης αλιείας. Μάλιστα, 26 από αυτά διασώθηκαν ως παραδοσιακά και αποκλειστικά για μουσειακή χρήση.

Σύμφωνα με τον κ. Αποστόλου, το υπουργείο εξετάζει τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να σταματήσει η απόσυρση και το σπάσιμο των ξύλινων αλιευτικών σκαφών:

«Μιλάμε για παραδοσιακά σκάφη με τεράστια πολιτιστική και πολιτισμική αξία και πρέπει να δούμε τι μπορούμε να διασώσουμε από αυτά. Είμαστε σε διαρκή συνεννόηση με τον αρμόδιο Επίτροπο, το πρώτο που πήραμε ήταν αυτά που θα χαρακτηριστούν ως παραδοσιακά σκάφη, να τύχουν της ίδιας αποζημίωσης, εάν πήγαιναν για διάλυση, κάτι το οποίο ενδιαφέρει ιδιαίτερα τον κάτοχο. Για να αποφευχθούν τα εγκλήματα του παρελθόντος και παρά το γεγονός ότι η αρμοδιότητα του ΥΠΑΑΤ περιορίζεται στην απόσυρση των εν λόγω σκαφών, αναλάβαμε μια προσπάθεια για τη διάσωση των παραδοσιακών σκαφών, η οποία έχει ήδη υποστηριχθεί από πολλούς φορείς, δήμους, απλούς πολίτες».

Μέχρι στιγμής, τα ξύλινα σκάφη τα οποία έχουν αποσυρθεί ανέρχονται σε 450. Από αυτά, 42 έχουν επιλεγεί ώστε να ενταχθούν στη διαδικασία χαρακτηρισμού τους ως παραδοσιακά.

Print Friendly, PDF & Email



/ Γραφές

Υπάρχει ελπίδα