9 Μαΐου 2018 | Editorial |

Οι «φορείς», ο ΦΠΑ και τα «στελέχη του κυβερνώντος κόμματος από το νησί μας»

Στην (χθεσινή) συνέντευξη τύπου, οι «φορείς» επικεντρώθηκαν  αποκλειστικά στον «ΦΠΑ». Για αυτόν, ανακοίνωσαν, ότι θα «κλιμακώσουν τους αγώνες τους» θα επισκεφτούν τον Μητσοτάκη και τη Γεννηματά. Το «προσφυγικό», το πρώτο βασικό αίτημα της μεγάλης κινητοποίησης της Πέμπτης, το άφησαν πίσω τους, σαν να το ξέχασαν, σαν να μη τους ενδιαφέρει. Γιατί άραγε;

Διαβάζουμε στον τοπικό τύπο ότι, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης (που για όσους/ες δεν το γνωρίζουν ΔΕΝ έχει σαν μέλη το σύνολο των εμπόρων της πόλης, αλλά κυρίως τους εμπόρους της κεντρικής αγοράς), στην (χθεσινή) συνέντευξη τύπου των «φορέων»…»ανέβασε τους τόνους, καταλογίζοντας σε στελέχη του κυβερνώντος κόμματος από το νησί μας, ότι έχουν καλλιεργήσει ένα αρνητικό κλίμα ότι ο (μειωμένος) ΦΠΑ δεν φτάνει στον τελικό καταναλωτή«.

Να πούμε, κατ” αρχήν, ότι αυτό, ότι δηλαδή ο μειωμένος ΦΠΑ δεν φτάνει στον τελικό καταναλωτή, το γνωρίζει όλος ο κόσμος, από αυτή την άποψη, αυτό που έκαναν «τα στελέχη του κυβερνώντος κόμματος» ήταν να πούνε φωναχτά, αυτό που είναι το «…κοινό μυστικό». 

Εχει όμως μια ιδιαίτερη σημασία να επισημάνει κάποιος και το παρακάτω παράδοξο:

Ενώ η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ, θα επιβαρύνει τον καταναλωτή, με τους δικούς μας υπολογισμούς περίπου 500 – 600 ευρώ το χρόνο, αυτοί που έχουν ανησυχήσει και ως εκ΄ τούτου «σηκώνουν το θέμα»περισσότερο, είναι οι έμποροι και οι επιχειρηματίες  που σε τελική ανάλυση, αυτό που κάνουν είναι να λειτουργούν ως «μεταφορείς» του ΦΠΑ από τον καταναλωτή στο κράτος.

Η πλέον πιθανή εξήγηση είναι η παρακάτω:

Ο καταναλωτής θα έχει χασούρα, αλλά αυτή την χασούρα θα την πάρει πίσω, με το μεταφορικό ισοδύναμο. Επειδή μάλιστα στην περίπτωση της Λέσβου, το μεταφορικό ισοδύναμο για ισχύει πιο πρίν από ότι σε άλλα νησιά, ο καταναλωτής θα πάρει πίσω και την χασούρα που θα έχει ακόμα και μέσα στο 2018. (διαβάστε εδώ πόσα θα κερδίζει ο καταναλωτής από το μεταφορικό ισοδύναμο)

Ο έμπορος όμως και ειδικότερα τα πιο πλούσια τμήματα της αγοράς, θα έχουν μεγαλύτερη χασούρα. Αυτό γιατί με την, χρόνια πρακτική του υπολογισμού του ΦΠΑ, ως «δαπάνη του εμπόρου» έχουν καταφέρει να πάνε τις τιμές στην τοπική αγορά στα… ύψη. Θα τους είναι πάρα πολύ δύσκολο να αντικαταστήσουν την χασούρα που θα έχουν με αύξηση τιμής των προϊόντων. Πόσο παραπάνω να πάνε;

Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που απαξιώνουν τόσο πολύ το «μεταφορικό ισοδύναμο» και δηλώνουν σε όλους τους τόνους ότι προτιμούν τον ΦΠΑ.

Το αγαπημένο τους επιχείρημα είναι «τα προϊόντα είναι πιο ακριβά στο νησί, επειδή το κόστος μεταφοράς επηρεάζει το κόστος με έως και 20%«, κάτι που φυσικά καταρρίπτεται με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου (δες εδώ)

Τελικά

Στην (χθεσινή) συνέντευξη τύπου, οι «φορείς» επικεντρώθηκαν  αποκλειστικά στον «ΦΠΑ«. Για αυτόν, ανακοίνωσαν, ότι θα «κλιμακώσουν τους αγώνες τους» θα επισκεφτούν τον Μητσοτάκη και τη Γεννηματά.

Το «προσφυγικό», το πρώτο βασικό αίτημα της μεγάλης κινητοποίησης της Πέμπτης, το άφησαν πίσω τους, σαν να το ξέχασαν, σαν να μη τους ενδιαφέρει. Γιατί άραγε;

Print Friendly, PDF & Email



/ Γραφές

Υπάρχει ελπίδα