ΤΑ ΜΠΛΟΚΙΑ

Ειδήσεις και αναλύσεις από τη Λέσβο και την Ελλάδα με αριστερή ματιά!

Επικαιρότητα

Τέρμα καθυστερήσεις και έγγραφα στο συρτάρι

«Έχουμε μπει σε μία περίοδο όπου ο καθένας πλέον καταλαβαίνει την αναγκαιότητα και τις δράσεις της εθνικής ψηφιακής στρατηγικής» ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς, ο οποίος παρουσίασε σήμερα από κοινού με την υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη, το έργο «Κεντρική υποδομή για την ηλεκτρονική ανταλλαγή εγγράφων μεταξύ των φορέων του Δημοσίου με προηγμένες ψηφιακές υπογραφές», το οποίο υλοποιείται με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Η εθνική ψηφιακή στρατηγική είναι ο θεμέλιος λίθος της διοικητικής ανασυγκρότησης

Η παρουσίαση έγινε στο υπ. Ψηφιακής Πολιτικής και ο κ. Παππάς μίλησε για ένα έργο το οποίο υλοποιήθηκε με χαμηλό κόστος και το οποίο μπορεί να γίνει υποστηρικτικό προς τον πολίτη με πολλαπλά οφέλη και δημοκρατικές διαδικασίες. Η εθνική ψηφιακή στρατηγική είναι ο θεμέλιος λίθος που ακουμπά πάνω στη στρατηγική του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, προσέθεσε ο Ν. Παππάς ο οποίος υπογράμμισε ότι το υπουργείο ΨΗΠΤΕ ήδη χρησιμοποιεί τις ψηφιακές υπηρεσίες (ψηφιακή υπογραφή) έχοντας μειώσει χρόνο και κόστος.

Ο Ν. Παππάς μίλησε επίσης για τη δυνατότητα που θα έχουν πλέον τα υπουργεία για μια πλήρη και καθαρή εικόνα για τη διακίνηση εγγράφων με διαφάνεια, με σύντομες διαδικασίες διεκπεραίωσης και κυρίως με τη λέξη κλειδί, τη «διαλειτουργικότητα» μεταξύ των φορέων. Τέλος, ο υπουργός ΨΗΠΤΕ μίλησε για εξαγγελίες από παλαιότερες κυβερνήσεις που ποτέ δεν υλοποιήθηκαν, κάνοντας λόγο για την αναγκαιότητα η Ελλάδα να προχωρήσει ταχύτατα στην ψηφιακή εποχή και οικονομία.

Θα αλλάξει πλήρως η καθημερινότητα των πολιτών 

Η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης από την πλευρά της ανέφερε ότι σήμερα ολοκληρώθηκε ένας κύκλος σχεδιασμού και ότι μπορούμε να «τρέξουμε» ένα έργο το οποίο θα αλλάξει πλήρως την καθημερινότητα των πολιτών, αναβαθμίζοντας την καθημερινή τους επαφή με το Δημόσιο αλλά και την εικόνα της χώρας στο διεθνές ψηφιακό περιβάλλον.

Η κ. Γεροβασίλη ανέφερε ότι όλοι έχουμε έρθει αντιμέτωποι με τη γραφειοκρατία και τη δυσλειτουργικότητα του ελληνικού Δημοσίου και ήρθε η ώρα όλα αυτά να τα αφήσουμε πίσω και να αναπτύξουμε υψηλές ταχύτητες. Μίλησε για ένα έργο-τομή που αντανακλά πλήρως την αποφασιστικότητα αυτής της κυβέρνησης να προχωρήσει σε στέρεες μεταρρυθμίσεις με επίκεντρο το κοινωνικό κράτος και την αποδοτικότητα της δημόσιας διοίκησης.

Η κ. Γεροβασίλη υπογράμμισε ότι, αντίθετα με την προηγούμενη κυβέρνηση που μίλαγε για ανασυγκρότηση του Δημοσίου μέσω των απολύσεων, η τωρινή κυβέρνηση έχει διαμετρικά αντίθετες απόψεις όσον αφορά το Δημόσιο, με γνώμονά της το κοινωνικό κράτος και την αξιοποίηση των δημόσιων υπαλλήλων με υπηρεσίες φιλικές προς τους πολίτες αλλά και προς τον ιδιωτικό τομέα. Επίσης, μίλησε για ανοικτά πλέον και ισότιμα προσβάσιμα δεδομένα, με δημοκρατικές διαδικασίες με στόχο την κατακόρυφη αύξηση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης και την αποκατάσταση του κύρους της.

Το Δημόσιο οφείλει να παρέχει υπηρεσίες προς τους πολίτες και ο ιδιωτικός τομέας να έχει έναν υποστηρικτικό ρόλο, υπογράμμισε η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κάνοντας λόγο για τον τερματισμό της αδιαφάνειας, των πελατειακών σχέσεων στο Δημόσιο, με εξοικονόμηση πόρων η οποία θα προέλθει από τη βελτίωση των διαδικασιών και την εκπαίδευση – και όχι από τις απολύσεις υπαλλήλων.

Δεν θα υπάρχουν πλέον καθυστερήσεις και έγγραφα στο συρτάρι 

Το κεντρικό σύστημα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων του Δημοσίου παρουσιάστηκε από τον γενικό γραμματέα Ψηφιακής Πολιτικής, Στέλιο Ράλλη. Ο κ. Ράλλης ευχαρίστησε την κ. Γεροβασίλη για την άψογη συνεργασία, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα δεν έχει κανένα περιθώριο για καθυστερήσεις στον τομέα της ψηφιακής πολιτικής και της ψηφιακής οικονομίας που τρέχει. Μίλησε για μία συνεκτική ψηφιακή στρατηγική από μέρους της κυβέρνησης με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και έργα τα οποία δεν εξαγγέλλονται αλλά τίθενται σε λειτουργία, κάτι το οποίο ποτέ δεν έγινε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Ο γγ Ψηφιακής Πολιτικής υπογράμμισε ότι δεν θα υπάρχουν πλέον καθυστερήσεις και έγγραφα στο συρτάρι, όλα θα είναι ψηφιοποιημένα και με πλήρη ιχνηλασιμότητα, τερματίζοντας την αδιαφάνεια. Και ο ίδιος από την πλευρά του ευχαρίστησε το ανθρώπινο δυναμικό του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής που ήδη «τρέχει» την ψηφιακή υπογραφή, λέγοντας ότι πρέπει να επενδύσουμε στον άνθρωπο καθώς το ελληνικό Δημόσιο διαθέτει ικανότατους υπαλλήλους για να προχωρήσουν στην ψηφιακή εποχή, την οποία χαρακτήρισε ως αναγκαιότητα.

Τόνισε ότι τα ψηφιακά συστήματα θα απλοποιήσουν τις διαδικασίες προσφέροντας ποιοτικές υπηρεσίες προς τους πολίτες και θα αποκαταστήσουν τη σχέση τους με το Δημόσιο το οποίο στα μάτια τους ήταν για χρόνια εχθρικό και αυτό πλέον αλλάζει. Λύνουμε θέματα με τα οποία οι προηγούμενες κυβερνήσεις ουσιαστικά δεν ασχολήθηκαν ποτέ, προσέθεσε ο κ. Ράλλης, κάνοντας λόγο και αυτός, όπως και ο υπουργός ΨΗΠΤΕ, για τη λέξη-κλειδί, τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των φορέων με μία οικονομία που είναι φιλική προς τους πολίτες και προς τις επιχειρήσεις, με δημοκρατικές διαδικασίες, με πλήρη συμμετοχή των πολιτών και με ένα ευνοϊκό περιβάλλον το οποίο οι επενδυτές αξιολογούν αναλόγως, τόνισε κλείνοντας.

22.000 φορείς του Δημοσίου θα έχουν ενταχθεί στο ΣΗΔΕ έως τα τέλη 2018

Το ΣΗΔΕ (Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων) έχει προϋπολογισμό 22, 5 εκατ. ευρώ και ο χρονικός στόχος για την πλήρη εφαρμογή του από 22.000 φορείς του δημοσίου είναι το τέλος της χρονιάς. Σύμφωνα με τα συναρμόδια υπουργεία, θα αναβαθμίσει τις σχέσεις των πολιτών με το Δημόσιο, θα εξοικειώσει τους δημόσιους λειτουργούς με τις νέες τεχνολογίες, θα διευκολύνει και θα επιταχύνει τις συναλλαγές με το Δημόσιο και θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος.

Θα υπάρχουν πρωτόκολλα επικοινωνίας για τη διασύνδεση τοπικών ΣΗΔΕ, θα τηρείται ιστορικό και θα υπάρχει η δυνατότητα ιχνηλασιμότητας και λειτουργικής αρχειοθέτησης όλων των εγγράφων του Δημοσίου. Επίσης θα υπάρξει άμεση παροχή 150.000 προηγμένων ψηφιακών υπογραφών, δωρεάν. Στόχος η εξοικονόμηση 380 εκατ. ευρώ από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του με αξιοπιστία, διαφάνεια και ασφάλεια στην διακίνηση εγγράφων.

Δ.Βαλαβανίδου