4 Δεκεμβρίου 2017 | Εργασία |

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για τις απεργίες

Oρίζεται ότι για την κήρυξη απεργίας απαιτείται το 50% των οικονομικά ενεργών μελών πρωτοβάθμιων επιχειρησιακών σωματείων (μέχρι σήμερα για απαρτία στη γενική συνέλευση χρειαζόταν η παρουσία του 1/3 των οικονομικά ενεργών μελών ή το 1/5 της 3ης συνεδρίασης της γενικής συνέλευσης).

Κατατέθηκε στη Βουλή και ψηφίζεται αύριο η τροπολογία για τις απεργίες που συμφωνήθηκε στην διαπραγμάτευση. Με την τροπολογία

-ορίζεται ότι για την κήρυξη απεργίας απαιτείται το 50% των οικονομικά ενεργών μελών πρωτοβάθμιων επιχειρησιακών σωματείων (μέχρι σήμερα για απαρτία στη γενική συνέλευση χρειαζόταν η παρουσία του 1/3 των οικονομικά ενεργών μελών ή το 1/5 της 3ης συνεδρίασης της γενικής συνέλευσης).

Να σημειωθεί ότι η τροπολογία αυτή δεν επηρεάζει καθόλου την κήρυξη απεργίας για τριτοβάθμια, δευτεροβάθμια αλλά και πρωτοβάθμια σωματεία ευρύτερης περιφέρειας ή πανελλαδικής εμβέλειας.

«Ήταν μια απαίτηση των θεσμών από το 2010 η συγκεκριμένη ρύθμιση» τόνισε τη Δευτέρα η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου μιλώντας στο «Ραδιόφωνο 24/7» ενώ διευκρίνισε ότι αυτό δεν αφορά στα σωματεία πανελλαδικής εμβέλειας, τα κλαδικά σωματεία, τα εργατικά κέντρα ή τις ομοσπονδίες. «Η ουσία είναι η ουσιαστική συμμετοχή των εργαζομένων. Το ζήτημα δεν είναι το 1/3 ή το 1/2 αλλά το αν θα συμμετέχουν οι εργαζόμενοι πιο ενεργά στις απεργίες», είπε χαρακτηριστικά.

Κατά τη διαπραγμάτευση είχε διατυπωθεί η απαίτηση για αύξηση του χρόνου προειδοποίησης για την κήρυξη απεργίας, κάτι που δεν έγινε δεκτό από την ελληνική πλευρά.

– Επιπλέον, στην τροπολογία του υπουργείου Εργασίας, διευκρινίζεται ότι της αποζημίωσης εργαζόμενου προηγείται δικαστική απόφαση, που διαπιστώνει εάν υπήρχε δόλος εκ μέρους του εργοδότη, είτε σε ό,τι αφορά το ατύχημα ειδικά, είτε στη μη τήρηση μέτρων προστασίας της ασφάλειας και της υγείας στην εργασία. Σημειώνεται πως η διάταξη κρίνεται απ” τον νομοθέτη ως αναγκαία, δεδομένου ότι η μέχρι σήμερα διατύπωση των προϋποθέσεων αποζημίωσης λόγω ατυχήματος, οδηγούσε σε αρκετές περιπτώσεις σε απαλλαγή των εργοδοτών από την υποχρέωση καταβολής της.

– Τέλος, το υπουργείο Εργασίας, στη συγκεκριμένη τροπολογία, συμπεριλαμβάνει και ρύθμιση με την οποία καταργεί την εξαίρεση του κλάδου των οδηγών από την υποχρέωση ανάρτησης υπερωριών. Πλέον υποχρεούται ο πρόεδρος κάθε ΚΤΕΛ όπως και οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, να καταχωρούν σε ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Εργασίας, στοιχεία όπως οι υπερωρίες αλλά και ο πίνακας αναπαύσεων του προσωπικού. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, η εξαίρεση του συγκεκριμένου κλάδου από την ανωτέρω υποχρέωση, είχε συμβάλει στην έκρηξη του φαινομένου αυθαιρεσιών της εργατικής νομοθεσίας.

Print Friendly, PDF & Email



Στην ίδια ενότητα